Mar 08 2017

Cuatro ediciones de Prime the Animation!

Sara Álvarez Sarrat

DOI: http://dx.doi.org/10.4995/caa.2017.7296

Resumen: Prime the Animation!, la muestra internacional de cortometrajes de estudiantes que conmemora el día mundial de la animación en la Universitat Politècnica de València, celebró en octubre de 2016 su cuarta edición. La muestra, que organiza anualmente un equipo de profesores y alumnos de la Facultat de Belles Arts, prepara en 2017 su transformación en festival. Tras estos años de rodaje, hacemos balance y apuntamos las claves que han permitido consolidar esta iniciativa.

Palabras clave: Prime the Animation!, festival, cortometrajes de estudiantes, proyectos, portfolios, profesionales.

Biografías: Sara Alvarez Sarrat started her career as an animator at Tirannosaurus Productions and Truca Films. Shortly after she did an internship at the online magazine AWN, Los Angeles (USA). Her work has been presented at international conferences and published in books and specialized journals. In 2012 she curated the exhibition Surviving Life: Collages by the film by Jan Svankmajer, at UPV. In 2014 he had an internship at the Holland Animation Film Festival (Utrecht, Holland). In 2015 she obtained the Ramón Acín Grant in Visual Arts, to develop the exhibition project La casa Ena. Nowadays she heads the researching group in Animation: Art and Industry, she coordinates the Master Animation Degree at UPV and the showcase Prime the Animation!